• +31(0)344 577 884
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
  • Ma - Vr 09:00 - 17:00

Hulp

 

Staat uw vraag er niet bij?

Bekijk mogelijke oplossingen op de officiële hulpfiles van ontwikkelaar Chaos Group of neem contact op met uw reseller.

Foutmelding: Unable to checkout V-Ray GUI license

Als u deze foutmelding ontvangt wanneer u SketchUp Pro start met V-Ray geïnstalleerd en geactiveerd, dan betekent dit dat er geen verbinding is tussen V-Ray en de V-Ray License Server of de dongle. Het kan een van deze dingen zijn:

  1. Er is iets mis met de V-Ray License server;
  2. Uw licentie is verlopen;
  3. De geïnstalleerde V-Ray versie komt niet overeen met uw licentie;
  4. Er is iets mis met de dongle.

Probeer Eerst Dit:

Windows:
- Rechtsklik op de snelkoppeling naar SketchUp Pro en kies "Uitvoeren als Administrator";
- Rechtsklik op de snelkoppeling naar de V-Ray installer en kies "Uitvoeren als Administrator". <

Mac:
Installeer de laatste V-Ray License Server.

Niet opgelost?

1. Er is iets mis met de V-Ray License Server

  1. Heeft u een dongle? Steek de dongle in de machine en start deze opnieuw op;
  2. Start de V-Ray License Server handmatig:
    • Windows: Start menu > Chaos Group > Start V-Ray Online License Server;
  3. Herinstalleer V-Ray (Windows: Klik met rechts op de snelkoppeling of installer en kies "Uitvoeren als Administrator");

2. U heeft een tijdelijke licentie die verlopen is

Om met V-Ray te kunnen blijven werken dient u een nieuwe V-Ray Licentie of Upgrade aan te schaffen. Gelieve contact op te nemen met uw reseller.

3. De geïnstalleerde V-Ray versie komt niet overeen met uw licentie;

  1. Er is een commerciële, educatieve en not for resale licentie van V-Ray beschikbaar, versie 2 en 3. Zorg ervoor dat u de juiste versie downloadt en installeert van uw account op de Chaos Group website.

4. Er is iets mis met de dongle

  1. Zorg er voor dat de dongle in de machine steekt;
  2. Zorg er voor dat de drivers correct geinstalleerd zijn en dat de dongle herkent wordt door uw besturingssysteem;
    • Download en installeer de laatste versie van de dongle drivers van Wibu-Systems.com;
    • start het programma WKCONFIG en controleer of er een code in de dongle zit. Het zou er uit moeten zien als "250897:7758101";
    • Als de dongle leeg is: dubbelklik op het RTU bestand dat u heeft ontvangen bij uw bestelling om de dongle te programmeren;
    • Als de dongle nog steeds leeg is of niet herkend wordt: de dongle is kapot en moet vervangen worden. Neem direct contact op met uw reseller.